2011. január 21., péntek

Szamócás mappa


Nem jött még el az eper szezon, vagy mégis?
Mindenesetre ezen a mappa borítón már itt díszelegnek a zamatos gyümölcsök.
Az ötlet a Bajai Kreatív Foltműhely egyik tagjától  Magditól származik,
aki egy korábbi tábor alkalmával készített hasonlót.


Az elkészítéséhez szükségünk lesz egy műanyag A/4 es készen
vásárolható gyűrűs mappára. Egy ugyanekkora méretű textilre és flízre
természetesen a varrásszélességek ráhagyásával számolnunk kell.
A külső borítót tetszőlegesen díszíthetjük blokkokal,szabad gépi 
tűzéssel, applikációval, vagy ami éppen a kezünkbe akad.
Egy darab 90 cm-es lehetőleg spirálfogú cippzárra, amely nálam
sötétzöld. Kettő darab 25cm-es cippzárra, ez nálam piros, 
amellyel a belső borítón kettő zsebet lehet nyitni.
Egy karabinerre, egy ollótartóra és tűpárnákra.
De saját szájíz szerint berendezhetitek.
A belső részét két darabból szabjuk és középen a gyűrűs résznél
szabadon hagyunk két nyílást, amit én piros hevederrel tettem 
stabilabbá. A gyűrűs részébe különböző szabásmintákat is lefűzhetünk. 
 Amikor a külső és belső borítókkal is elkészültünk,
akkor a külső részére felvarrjuk a kédert és mellé a cippzárat.
Ezután a külső borítóra ráfektetjük / színt- színre fordítva /
a belső borítókat / ezt egyébként táskamerevítővel tettem
masszívabbá/ és a cippzárat közrefogva körbegépeljük.
Levágjuk az anyagfelesleget, kifordítjuk, majd belecsúsztatjuk
a műanyag mappát és örülünk, hogy elkészült egy újabb
hasznos varróeszköz tartónk.



17 megjegyzés:

Lidércke írta...

Ez csúcs, nagyon teszik. :) A minta is gyönyörű, és csodásan készítetted el. :)

Nóra írta...

De jó, nagyon ötletes!

Kósa Andi írta...

szamóca télen-nyáron... nekem mindegy csak legyen... és lehet befőttként, lekvárként, nyersen, kompótként, dzsemként, cukrosan vagy csak úgy magára... a lényeg az hogy legyen, jó sok belőle... és mostmár mappaként is... igy is nagyon lájkolom...

Edige írta...

De jó ötlet! ... és milyen szépen megvarrtad... Egyszer tuti, hogy kipróbálom! Köszönöm a leírást!

Vera írta...

Nagyon ötletes, mutatos. Gratulálok !

Barbi írta...

Szuper lett! :D

Szilvia írta...

Imádom az epret, úgyhogy ez nálam tuti befutó! :)

Lonci írta...

Hú, ez nagyon klassz, szép, praktikus. Én is már régóta tervezek valami hasonlót, de még nem volt rá időm.De ezt most látva...

m írta...

Igen, szamócaszezoooon!!! Köszönjük!

Belinda írta...

Csudi jól néz ki!

Erika írta...

Annyira üde, tavaszias színek. Nagyon ötletes és praktikus egy mappa. Kédert már én is alkalmaztam egy-két táskánál.

L.Julcsi írta...

Jajdeszép :o)

RitaFoltok írta...

Nagyon jó lett!
Irigykedem, le vagyok maradva!

Marika nagyi oldala írta...

Nagyon szép igényes munka, gratulálok.

Marcsi írta...

Mindenkinek megköszönöm a hozzászólását. Akikben kedvet ébresztettem, azokat biztatnám a mappa elkészítésére.
Szívesen segítek!
Akik a tavasz illatát és az eper ízét részesítik előnyben, velük is tökéletesen tudok azonosulni.

Abile írta...

Ez fantasztikus lett! Én is szeretnék egy ilyet... neki is kell lássak! :o)

Erika írta...

Marcsi,
Nézz be hozzám, van egy meglepetésem a számodra!!