2009. augusztus 28., péntek

Festés Procionnal és Columbussal

Nagy munkában voltam a hétvégén. A fiúk elutaztak, így kihasználtam a lehetőséget, hogy óriási felfordulást csinálhassak a konyhában.

Textil festésbe fogtam. Korábban próbálkoztam már Columbus festékkel , de már régóta foglalkoztat a gondolat hogy ki kell próbálnom a procionos festést is.


A székesfehérvári folt varrós találkozón a következő színekre sikerült szert tennem. Kastanien braun, magenta rot, zitronen gelb. Persze kevergettem is őket , hogy különböző szinárnyalatokat kapjak. Szintén Fehérváron vásároltam a Simon Úr féle selyem molinóból, amit a festéshez fel is használtam.Itt a végeredmény.



Saját festésű textiljeim.



Batikoltam


Szín kavalkád
Maradt még pár darab lepedő vásznam, ezeket Columbussal festettem meg, mikrohullámú sütőben. Nagyon gyors és nem kell órákig főzőcskézni a fazékban.

Ez a batikolt molinó valami miatt a nagy vasúti csarnokok üveg ablakaira emlékeztet.


Csipkék és molinók pinkben.
Volt pár régi csipkém amiket sikerült teljesen újjá varázsolnom.

Először a hajtogatós, kötözgetős, batikolós technikákat próbáltam ki. Az ötleteket innen merítettem. Több kevesebb sikerrel a siborival is elbíbelődtem, de az eredmény nem lett valami lenyűgöző. Ezzel még próbálkozni fogok.
Az is érdekelt, hogy mi fog történni ha fogok egy befőttes üveget és az aljára sárga festéket öntök,majd belegyömöszölöm a textilem egyik végét és hagyom hogy felszívja a sárga színt. Kisvártatva egy narancsos festéket öntöttem bele, beljebb tuszkoltam az anyagot, végén még egy sötétebb barnát is rálöttyintettem. Majd sávosan egymásba olvadtak a színek. Egész tetszetős lett.
Mikor a lelkesedésem már alább hagyott és fáradni is kezdtem, akkor csak összegyűrtem a molinókat egy -egy tálban hagytam ázni a különböző színeket. Mikor elkészült minden akkor csak az öblítés, mosás és vasalás volt hátra.

Nincsenek megjegyzések: